HT PAZAR / Aysun ÖZ
Kadınlar artık yüzündeki kusurları sadece kapatmanın değil, bakımla birlikte güzelleşmenin peşinde. Başkasının değil kendi mutluluğunun peşinde olan 21‘inci yüzyıl kadını güzellik trendlerini bakın nasıl etkiliyor?
259 milyar Euro’luk kozmetik pazarının perde arkasında kadınlar olduğundan, en azından bu sektördeki erkekler kadınları gerçekten anlamaya çalışır. Firmalar kendilerini beğendirmek için kadınları sürekli analiz eder. Bulardan biri de Dove, Elidor, Rexona, Tony&Guy gibi markalarıyla kişisel bakım sektörünün önde gelen firmalarından Unilever. Tüketici eğilimleri ve trendlerle ilgili son bilgileri aldıkları trend şirketi LSN Global’den Chris Sanderson’la Türkiye’de kadınları etkileyen önemli yayın organlarındaki gazetecileri biraraya getirdiler. Sanderson kadınların güzelliğe ve kendilerine bakışıyla ilgili önemli noktaların altını çizdi, güzellik trendlerinin nereye gittiğini anlattı.
BAKIM MAKYAJDAN DAHA ÖNEMLİ
İlk cümlesi “Kadınlar cilt bakımının makyajdan daha önemli olduğunun farkına varıyor” oldu. Demek ki kadınlar artık güzelliğe daha temelden ve uzun vadeli yatırım yapıyor. Cildine uygun ürünler istiyor, özellikle doğal olanın peşine düşüyorlar. Doğal olacak ama içinde bilim ve teknoloji de girecek… Ne de olsa artık ömürler uzadı, çalışma süresi de öyle. O zaman güzel yaşlanalım değil mi!
Sanderson’a göre ileriki yıllarda kadınlar bedenlerine daha da çok yatırım yapacak. Ama şefaf, samimi ve dürüst markalara bu parayı harcayacaklar. “İnternetin her an elimizin altında olduğu bu dönemde uzman görüşlerine anında erişilmesiyle, insanlar artık markalardan güvenilirlik bekliyorlar. Güzellik pazarında, kadınlar ürünlerin muhtevası ve sonuçları hakkında dürüst olunmasını istiyor” diyor.
LÜKS OLSUN, ÖZEL OLSUN, TERAPİ YAPSIN
Dahası, kadınlar bakım ürünlerinden terapi de bekliyor. Sürdüğü ürün kokusuyla, dokusuyla ve performansıyla onları rahatlatmalı. Bir anlamda kozmetik ürünler geleceğin psikologları da olacak, sür ve rahatla. Sanderson stresin günümüz kadının en büyük sorunlarından biri olduğunu söylüyor, hatta “Stres şişmanlığın yerini aldı” diyor. Yani “Stresi önlüyoruz” diyen ve bunu kanıtlayan her ürün ve hizmet geleceğin ürünü olmaya aday…
Modadaki haute couture trendinin kozmetik versiyonuysa kişiye özel kremler… Kadınlar her şey gibi bakım ürünlerini de kendi cildine özel olsun istiyor. Kendi makyaj malzemesini ve kremini ihtiyacına göre kendi oluşturma peşinde. Bu kadar çok şey istiyor ama cebinde akrep olan kadın, çok para ödemek istemiyor. Markaların işi zor.
–Kısa kısa--
Saç kuruluğuna iris
Kérastase kuru saçlar için yeni bir formül geliştirdi. Zorlu koşullar altında bile yılda 3 kez çiçek veren iris çiçeğinin kökündeki anti-oksidan gücünü alıp kuruluğa karşı uzun ömürlü besleme iddiasında yeni bir seri bu: Nutritive Irisome serisi. Saçı besleyerek ve kuruluğun tekrar oluşmasına karşı saça bağışıklık kazandırmaya yardımcı oluyor.
Cilt temizleme sistemi
Elle yıkamaya göre 6 kat daha etkili olduğu söylenen Clarisonic’in yeni cihazı Mia 2 Sonic Cilt Temizleme Sistemi, 2 farklı hızda ayarlanabiliyor ve bir cilt temizleme jeliyle birlikte kullanılabiliyor. Cildin doğal elastikiyetine uyum sağlayan cihaz, derinin alt katmanlarına da etki ederek birikmiş yağı ve kiri yumuşak bir şekilde temizlenmeye destek oluyor.
Makyajınızla tek hareketle vedalaşın
L’Oréal Paris’in yeni temizleme mendilleriyle tek harekette yüz ve göz makyajıyla vedalaşmak mümkün. Farklı cilt tiplerine göre geliştirilen üç etkili temizleme mendilleri kuru ve hassas ciltler için rahatlatıcı ve besleyici; normal ve karma ciltler içinse arındırıcı formülle etkin temizlik vaat ediyor.
Seyahat boyu hediye
Dermalogica eylül ayında, bir adet orijinal boy ürün alışverişine bir adet seyahat boyu ürün hediye ediyor. Dermalogica’nın cilt tipi ve durumlara özel geliştirdiği AGE Smart, UltraCalming, MediBac Clearing gibi ürünleri de bu kampanyaya dahil.
Bronz tene bakım gerek
Burt’s Bees’in arı sütü içeren, Cilde Aydınlık Veren Vücut Losyonu; bronzlaşmış cildi, kimyasalların yorucu etkisine maruz bırakmadan nemlendirmeye yardımcı bir ürün. İçeriğindeki ışıltı veren mica mineralleri de bronz teni ön plana çıkarıyor.
Modern koku
Calvin Klein’ın modern ve çekici bir koku yaratmak için yola çıkıp odunsu notalardan faydalandığı yeni ürünü Encounter Fresh EDT, İtalyan bergamutu ve mojitonun yumuşak etkisiyle açılıyor. Rom, kakule ve lavanta, kokunun kendinden emin ve zarif yönünü ortaya çıkarıyor.
Rihanna’nın renkleri
Rihanna MAC Kozmetik için bir makyaj serisi hazırladı. Roze altın ambalajıyla dikkat çeken seri, canlı kırmızı RiRi Woo, koyu mürdüm, buzlu turuncu ve nude tonlarında rujlarıyla ışıldayan Lipglass’larına uyum sağlarken, gözlerde yumuşak ve dumanlı renklerle dudaklara kontrast yaratıyor.
Kadınlar kozmetikten ne bekler?
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder